Заклад дошкільної освіти №29 «Дивосвіт»

Освітня діяльність

Заклад працює за Програмою розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля”.

Освітні компоненти програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»

Структуру програми визначають освітні лінії. У змісті програми виокремлюють розділи за віковою періодизацією: ранній вік (третій рік життя), молодший дошкільний вік (четвертий рік життя), середній дошкільний вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя), в яких подані стислі психологічні характеристики дітей, завдання розвитку, зміст і форми освітнього про­цесу з кожного змістового компонента. Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності дитини.

Багато уваги у програмі відведено освітній лінії “Особистість дити­ни”. У ній виокремлено завдання щодо формування потреби у здоровому способі життя, виховання ставлення до здоров’я як до цінності, розви­ток рухової активності дитини.

Програма “Українське дошкілля” включає завдання з ознайомлення дошкільників із пожежною безпекою, правилами дорожнього руху, безпекою в побуті, поведінкою з незнайомими людьми, безпекою на природі.

Освітня лінія “Дитина в соціумі” представлена розділами: “Фор­мування основ духовно-моральних якостей”, “Народознавство”, а у се­редньому та старшому дошкільному віці також додано розділ “Основи правової культури”.

Програма “Українське дошкілля” орієнтує на розширення кола уяв­лень дітей про культуру, традиції українського народу. Підрозділ “На­родознавство” включає ознайомлення дітей із сімейними та родинними традиціями, українською оселею, рідним краєм, народним одягом, українською народною іграшкою, календарно-обрядовими святами, зви­чаями і традиціями, національною кухнею та народними ремеслами. Такий аспект роботи введений для пізнавального розвитку, збагачення знань дітей про історичні пам’ятки, формування стійкого інтересу до на­родознавчого матеріалу свого регіону, бажання пізнати його ближче.

Зміст освітньої лінії “Дитина у природному довкіллі” спрямований на збагачення уявлень про світ природи, формування екологічної куль­тури дошкільника. Неабияку увагу приділено розкриттю особливостей природи.

Освітня лінія “Дитина у світі культури” представлена двома розді­лами: “Предметний світ” та “Світ мистецтва”.

Підрозділ “Предметно-практична діяльність” включає трудову діяль­ність, а в середньому та старшому дошкільному віці ще основи економіч­ної культури.

Розділ “Світ мистецтва” включає такі види дитячої художньої діяльності: літературна, музична, театральна, образотворча. Викори­стовуючи такий великий спектр діяльності з дітьми, вихователь має змогу збагачувати духовний світ дитини, розвивати уяву, почуття. Програма передбачає збагачення образотворчої діяльності дітей (малю­вання, аплікація, ліплення) через використання виробів декоративно- ужиткового мистецтва України та різних інноваційних технік малюван­ня й аплікації.

Враховуючи те, що провідною діяльністю дітей дошкільного віку є гра, у програмі виокремлено освітню лінію “Гра дитини”. У ній розгляну­то такі види ігор, як: рольові, конструкторсько-будівельні, дидактичні, народні, рухливі, настільно-друковані, театралізовані та ігри на розви­ток креативності. Особливо багата тематика народних ігор. Також подано орієнтовну тематику кожного виду ігор.

Освітня лінія “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі” побудова­на за напрямами “Сенсорні еталони”; “Елементарні математичні уявлен­ня”. Діти старшого дошкільного віку розв’язують нескладні завдання з народної математики.

Запорукою якісної освіти є мовленнєвий розвиток дошкільника. Тому в освітній лінії “Мовлення дитини” уточнено й конкретизовано завдання з формування правильної звуковимови, збагачення та активізації лексич­ного запасу, оволодіння граматично-правильним мовленням, зв’язним мовленням. Уведено напрям роботи “Мовленнєвий етикет”. У програмі одним зі складників мовленнєвого розвитку є завдання з підготовки дітей до навчання елементів грамоти та підготовки руки до письма. Осо­бливий акцент зроблено на завдання мовленнєвого розвитку дітей стар­шого дошкільного віку, враховуючи обов’язковість дошкільної освіти з п’ятирічного віку.

Показники компетентності, якими закінчується кожна освітня лінія програми, вихователь може використати для визначення рівня розвитку дитини в кінці навчального року.

У додатках програми подано орієнтовний перелік музичного репертуару та художньої літератури. Враховуючи те, що форми та напрямки роботи з батьками стосуються усіх вікових груп, розділ “Співпраця із сім’єю” винесений в додатки.

Гурток хореографії працює за Програмою Антоніни Шевчук “Дитяча хореографія”.

Гурток англійської мови працює за Програмою Інни Кулікової та Тетяни Шкваріної “Англійська мова для дітей дошкільного віку”.

РЕЖИМ ДНЯ

№ з/п

Назва режимних процесів

Час проведення

Перша молодша група

Друга молодша група

Середня група

Старша група

1

Ранкові зустрічі дітей. Ігри, індивідуальне спілкування

7.00–8.00

7.00–8.00

7.00–8.00

7.00–8.00

2

Ранкова гімнастика

8.30–8.40

8.30–8.50

8.30–8.50

8.30–8.50

3

Підготовка до сніданку. Сніданок

8.40–9.15

8.40–9.10

8.50–9.10

8.50–9.10

4

Ігри, підготовка до занять

9.15–9.35

9.10–9.30

9.10–9.30

9.10–9.30

5

Заняття (групові, підгрупові, міні-заняття)

9.35–10.05

9.30–10.30

9.30–10.30

9.30–11.00

6

Підготовка до прогулянки

10.05–10.35

10.30–10.50

10.30–10.50

11.00–11.10

7

Прогулянка, індивідуальна робота

10.35–11.30

10.50–12.00

10.50–12.10

11.10–12.15

8

Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, гігієнічні, водні процедури

11.30–11.50

12.00–12.20

12.10–12.25

12.15–12.30

9

Обід

11.50–12.20

12.20–12.45

12.25–12.45

12.30–12.50

10

Підготовка до денного сну

12.20–12.50

12.45–13.00

12.45–13.00

12.50–13.00

11

Сон

12.50–15.00

13.00–15.00

13.00–15.00

13.00–15.00

12

Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовувальні та гігієнічні процедури

15.00–15.30

15.00–15.30

15.00–15.30

15.00–15.30

13

Ігри, спілкування, трудова діяльність, самостійна діяльність, експериментально-пошукова діяльність, розваги

15.30–16.30

15.30–16.30

15.30–16.45

15.30–16.45

14

Вечеря

16.30–17.00

16.30–17.00

16.45–17.00

16.45–17.00

15

Вечірня прогулянка. Повернення додому

17.00–19.00

17.00–19.00

17.00–19.00

17.00–19.00

 
Перейти до вмісту