Заклад дошкільної освіти №29 «Дивосвіт»

Заняття-милування “Весняні квіти”

Заняття-милування “Весняні квіти”

Реплюк Оксана Олексіївна
ВЕСНЯНІ КВІТИ

Заняття-милування для старшої групи

Мета: Закріпити знання дітей про весняні явища природи, основні ознаки весни. Розвивати зв’язне мовлення, виразність мови. Збагачувати словник дітей. Прищеплювати любов та бережливе ставлення до природи.

 ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь: Давайте, дітки, ми з вами зробимо фізичні вправи для покращення самопочуття і настрою. (Діти сідають на килим у коло і під музичний супровід виконують вправи.)

                                               Наступила вже весна.

                                               Все навколо ожива!

                                               Підсніжники прокидаються,

                                               Проліски розпускаються.

                                               Пташок ми виглядаєм,

                                               Квіточок у лісі шукаєм.

                                               Сонечко промінці пускає,

                                               Щедро гріє, ніжить діток.

Діти, як квітки, тягнуться до весняного сонечка.

Вихователь: Сьогодні ми з вами поговоримо про весну і перших її провісників – весняні квіти. (Діти розглядають ілюстрацію «Пора року – весна».)

–         Який місяць? (відповідь)

–         Чому він так називається? (відповідь дітей)

–         Які ви знаєте ознаки весни? (відповідь дітей)

Так, де-не-де зима ще залишила білі латки снігу, повітря стає теплішим, і зима відступає.

Пригадайте віршики про весну:

1 дитина:           Хоч земля по-зимовому

                            Ще одягнута в сніги,

                            Та у березні додому

                            Повернулися птахи.

2 дитина:            Потекли із гір струмочки,

                            Первоцвіт пустив струмочки,

                            Все прокинулось від сну,

                            Бо стрічаємо весну.

3 дитина             Зима ще злиться, бідолаха,

                            Та все ж весна бере своє,

                            І березень бурульку з даху,

                            Немов цукерочку, жує.

Вихователь: Молодці, дітки! Бачу, знаєте віршики про весну. Як називають цю пору? (весна співуча, весела, радісна, зелена)

Вихователь: Правильно. Але ще весну називають веселою тому, що вона приносить малятам багато розваг. Хто може мені розповісти? (Діти відповідають). А чим весна пахне? (відповіді)

(Під музику – спів пташок – заходить дівчина – Весна з кошиком, у якому знаходяться квіти: крокус, пролісок, веснянка, фіалка, підсніжник та конверт із загадкою. Дівчина Весна вітається і розповідає вірш).

Дівчина Весна:             Привітанням журавля

                                      Я пробуджую поля,

                                      Небеса і ручаї,

                                      Та заквітчую гаї.

                                      Відгадали, хто я?

                                      Я – Весна, красуня чарівна.

Вихователь: Веснонько, що ж ти нам принесла? (відповідь Весни. Вихователь виймає з корзини по одній квітці. Діти розглядають і про кожну квітку розповідають вірші.)

1 дитина:           Це пролісок синенький

                            І перший навесні

                            Сказати вам раденький:

                            «Кінець! Кінець зимі!»

                            З-під снігу мій листочок

                            До сонця простягну,

                            І ніжний мій дзвіночок

                            Вітатиме весну.

2 дитина:            Гарно, тепло у садку,

                            Снігу вже немає.

                            Із-під листку у кутку

                            Крокус виглядає.

                            Наче золотом горять

                            Пелюстки синенькі,

                            І листочки мерехтять,

                            Ніжні, зелененькі.

3 дитина:            Це конвалії у гаї

                            На галявині цвітуть.

                            І ніде, ніде немає

                            Кращих квіточок, мабуть.

                            В них так пахощів багато,

                            Цвіту свіжого, роси.

                            Хай ростуть – не буду рвати,

                            Шкода їхньої краси.

Вихователь: Дітки, дівчина Весна пропонує нам познайомитись із маленьким принцом. Хто він, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

                                      Він маленький, він брудненький,

                                      Має ніженьку тоненьку,

                                      З ним легенько вітер грає,

                                      Все гойдає, колихає.

                                      Сповіщає рідний край:

                                      – Гей, весна прийшла!

                                      Стрічайте!           (Підсніжник)

Вихователь: Весно, чому підсніжник – лісова рослина?

Весна: Саме у лісі є всі необхідні умови для його росту.

Вихователь: Подивіться уважно, помилуйтесь цією красою і скажіть, на що схожі квітучі підсніжники. (на квітучий килим, біле мереживо, красиву ковдру).

Вихователь: Розгляньте квітку. Яка вона? (маленька, ніжна, тендітна).

Яке у неї стебло? (тоненьке, маленьке).

А які листочки? (довгі, зелені).

Чи має квітка запах?

Так, надзвичайно приємний. Чому маленький підсніжник може першим зацвісти? Увага! Маленький принц Підсніжник розкриває нам свою таємницю! Його сила – у його цибулині! (показую).

Вихователь: А де ж його цибулинка? (під землею, показую). Ця цибулинка –справжня «комора» із запасом поживних речовин. Навесні багато з них з’являються з-під снігу з позеленілими листочками.

Вихователь: Тож у чому сила маленького підсніжника? Коли зів’яне підсніжник, що залишиться під землею? Його цибулина! І цілий рік у ній будуть накопичуватися поживні речовини, щоб через рік, у березні, знову зацвіла прекрасна квітка.

Вихователь: Дітки, я пропоную розглянути лісовий ґрунт. Зверніть увагу на сухі гілочки,  відмерлі частинки рослин, які можна побачити у ньому.

Вихователь: Раннє цвітіння підсніжника можливе ще й тому, що ґрунт у лісі взимку промерзає менше, ніж на відкритих місцях. Глибокий, пухкий сніговий покрив і лісова підстилка з опалого листя, відмерлих частин, сухих гілок і корм, що перегнивають, уберігають ґрунт від промерзання.

Вихователь: Ще одна таємниця підсніжника – це те, що цвісти він може до того, як дерева і кущі не вкрилися листям. Безлисті гілки тоді вільно пропускають проміння сонця. І всі вони дістаються маленькому принцові. Тому і не дивно, що називають його весняним Принцом лісу.

Вихователь: Чи можна зривати квіти? Чому? (Вони живі. Красу не можна зривати). Коли ви дивитесь на ці милі квіти, які почуття у вас виникають? (ніжності, щастя, радості, задоволення)

ФІЗХВИЛИНКА

Вихователь: Діти, щоб мати чудовий букет, не обов’язково йти до лісу і нищити квіти. Можна намалювати або виготовити аплікацію.

КОЛЕКТИВНА РОБОТА

Вихователь: А зараз, дітки, у мене є пропозиція стати юними художниками. Ми виконаємо розпочату аплікаційну роботу «Підсніжники на галявині».

Вихователь: Наша кімната перетворилася на весняний ліс – так багато розквітло підсніжників.

Вихователь:У народі проліски та підсніжники називають ключиками богині Весни, якими вона відмикає двері теплу після тривалої зими.

(Вихователь пропонує дітям пригадати прислів’я про квіти та землю.)

Часом і між кроною лілія росте.

Де волошки, там хліба трошки.

Хто до землі з ласкою, тому вона ряскою.

Земля наш біль і втіха, і колиска, і рідна стріха.

Землю люби, а не губи.

Тільки в ріднім краї солов’ї співають.

(Діти щасливі, веселі, здорові співають веснянку «Україна-сонечко».)

Вихователь:        Природа нам – як рідний дім,

                            Вона усім як мати.

                            Щоб лад завжди був в домі тім,

                            Про неї треба дбати.

Директорка: Чаварга Ольга Юріївна
Вихователь-методист: Тулай Олена Юріївна
Сотні в нас дітей зростали,
Вже вони батьками стали,
І ведуть своїх діток
В “Дивосвіт” – наш дитсадок.


Режим роботи закладу:

щоденно – 7:00–19:00.
Вихідні: субота, неділя та святкові дні.

Наша адреса:

м. Ужгород,
вул. Михайла Грушевського, 61-а
E-mail: divosvit29@gmail.com

Прийом громадян:
понеділок: 9:00–12:00;
вівторок: 11:00–13:00;
четвер: 14:00–17:00.
Посилання
Перейти до вмісту