Заклад дошкільної освіти №29 «Дивосвіт»

“Космічна подорож”

“Космічна подорож”

Кондаш Людмила Дмитрівна
КОСМІЧНА ПОДОРОЖ

Конспект заняття для старшої групи

Завдання: Продовжувати формувати елементарні уявлення дітей про нашу планету Земля, її супутник Місяць, про Сонячну систему, розширювати знання про сузір’я, їх символіку. Закріплювати знання дітей про числа і цифри в межах 10, навички прямої, зворотної, кількісної та порядкової лічби, вміння розв’язувати задачі. Розвивати вміння дітей виконувати словесні інструкції, працювати у групі, узагальнювати, класифікувати, порівнювати і впорядковувати предмети, визначати закономірність побудови ряду та продовжувати його. Збагачувати словник дітей, розвивати увагу, сприйняття часу і простору, логічне мислення, творчу уяву. Прищеплювати цікавість до навчання математики, товариські відносини.

Хід заняття

Вихователь: Діти! Сьогодні ми знову подорожуватимемо в Країну Математики. Але цього разу подорож буде не звичайна, а космічна. Який же вид транспорту, на вашу думку, потрібен для космічної мандрівки? (відповідь дітей)

–         Правильно, космічна ракета. Ось вона. (Діти розглядають макет.)

–         З яких геометричних фігур побудована наша космічна ракета?

      Скільки трикутників? Прямокутників? Овалів? Ромбів?

      Яких фігур найбільше? Скільки їх?

     А найменше яких? Скільки їх? А всього скільки фігур?

–         Спочатку оберемо командира космічного корабля. Це має бути найрозумніша та найкраща за поведінкою дитина – тому, що в польоті всі обов’язково мають дотримуватися дисципліни. Кого ми оберемо? (відповідь дітей).

–         Всі готові? В польоті ми будемо досить довго, тому нам треба запам’ятати, коли ми вилетіли: який сьогодні день тижня? Який день тижня буде завтра? А який день тижня був учора? Назвіть усі дні тижня! Скільки робочих днів у тижні? Скільки вихідних днів? Назвіть їх! (Діти відповідають.)

–         За правилами відлік часу починається у зворотному порядку. Заплющіть очі, починаємо рахувати: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Старт! Полетіли! Відкрийте очі! Що ми бачимо? (Діти розглядають картину із зображенням Землі.) Як називається наша планета? Який природний супутник Землі? (Місяць). Які ще планети ви знаєте? Навколо якої зірки обертається наша Земля та інші планети? (Сонце).

–         Чому на Землі буває день і ніч? Хто був першим космонавтом? Що він зробив? (відповіді дітей)

–         Знову заплющіть очі, летимо далі. Відкрийте очі, що ви бачите? (Діти розглядають картинку зоряного неба.)

Вихователь: Зоряне небо видно звідусіль, кожен може насолоджуватися його красою. Світ зірок надзвичайно різноманітний. Чи всі зірки однаково світять? (відповідь дітей). А комусь із вас доводилося бачити бліду смугу впродовж усього зоряного неба?

–         Це – Чумацький Шлях, давні греки називали його – Молочний Шлях. Уважно розгляньте картинку. Які знайомі сузір’я ви бачите? (відповіді дітей)

–         Так, Велика Ведмедиця, Мала Ведмедиця (або Великий Ківш та Малий Ківш). Яку найголовнішу зірку на небі можна швидко знайти за допомогою Великої Ведмедиці? Так, Полярну зірку. З давніх-давен Полярна зірка вказувала мандрівникам шлях. Якщо стати до неї обличчям, попереду буде північ, з правого боку – схід, ліворуч – захід, позаду – південь.

–         Нарешті ми прилетіли, але не знаємо куди. Щоб дізнатися, що це за сузір’я, треба з’єднати лініями цифри по порядку. (діти виконують завдання.)

–         Так, молодці, діти. Але тут трапилася біда: у приладах загубилася пам’ять, і нам необхідно відновити числовий ряд. Допоможемо мешканцям цього сузір’я? (Діти виставляють цифри.)

–         Ще одна біда в них – зникли цифри – сусіди. Допоможемо їм? (Діти на картках виконують завдання.) Ще слід перевірити: чи відповідають цифри кількості предметів? (Діти виконують завдання.)

Вихователь: Наступна наша зупинка – Місто Цифр. Усі його мешканці мають надзвичайний вигляд. Чому? (Складаються із цифр, діти розглядають малюнки і називають цифри.)

–         У них теж біда: вони не знають, як знайти свій будиночок. Допоможемо їм, підкажемо і покажемо? (Діти перевертають червоно-сині квадратики іншим боком, наприклад: лев живе у другому будинку, заєць – у шостому і т.д.)

Вихователь : Наступна зупинка – Місто Розумників. Тут ми маємо показати свої вміння розв’язувати задачі.

1.     П’ять метеликів літають і на гілочки сідають,

       Прилетів іще один, сів на гілочку і він.

        (викласти 5+1=6)

2.     Три веселі киці гралися в травиці,

       Враз аж 2 сховались – скільки ж киць зосталось?

3.     Їжачок собі на спину наколов 2 груші спілі.

       Поки садом він ішов – ще 3 яблучка знайшов.

       Скільки ж вдома їжачок зніме овочів з гілок?

4.     Діти зібрали букет. У ньому було 5 кленових листочків,

3 дубові та 2 березові. Зі скількох дерев було листя в букеті?

5.     Дівчинка жила на дачі все літо, а хлопчик – 2 місяці. Хто з них довше прожив на дачі?

6.     Дві дівчинки пішли в ліс за грибами, а назустріч їм – 3 хлопчики. Скільки всього дітей пішло в ліс?

(Діти розв’язують задачі.)

Вихователь: А зараз ми опинилися в Місті Логіки. Тут найцікавіше.

Дидактична гра «Закінчи речення»

А) Якщо береза тонша за дуб, то дуб …

Б) Якщо літак летить швидше за птаха, то птах …

В) Якщо камінь важчий за пір’ячко, то пір’ячко …

Дидактична гра «Дай відповідь на запитання»

А) Чого в саду більше: фруктових дерев чи яблунь?

Б) Кого в дитсадку більше: дівчаток чи дітей?

В) Чого на дорогах більше: машин чи вантажівок?

Г) Кого на дорогах більше: пішоходів чи людей?

Д) Чого в овочевому магазині більше: овочів чи картоплі?

Дидактична гра «Назви одним словом»

А) Стіл, шафа, ліжко – меблі.

Б) Сукня, куртка, сорочка – одяг.

В) Чобітки, туфлі, тапки – взуття.

Г) Трамвай, потяг, автобус – транспорт.

Д) Лялька, машинка, кубики – іграшки.

(Або: вихователь називає предмет, а діти – до чого він належить: сукня – до одягу і т.д.)

Вихователь: Ось і остання наша зупинка. Зоровий диктант: запам’ятай, як розташовані фігури, і намалюй.

Вихователь: Ось і закінчилася наша космічна подорож. Ми дуже добре допомогли мешканцям сузір’я. Чи сподобалась вам мандрівка?

А зараз нам необхідно повернутись у дитячий садок. Заплющіть очі і порахуйте у зворотному напрямі (10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1)!!!

Директорка: Чаварга Ольга Юріївна
Вихователь-методист: Тулай Олена Юріївна
Сотні в нас дітей зростали,
Вже вони батьками стали,
І ведуть своїх діток
В “Дивосвіт” – наш дитсадок.


Режим роботи закладу:

щоденно – 7:00–19:00.
Вихідні: субота, неділя та святкові дні.

Наша адреса:

м. Ужгород,
вул. Михайла Грушевського, 61-а
E-mail: divosvit29@gmail.com

Прийом громадян:
понеділок: 9:00–12:00;
вівторок: 11:00–13:00;
четвер: 14:00–17:00.
Посилання
Перейти до вмісту