ЗВІТ
керівника ДНЗ №29 «Дивосвіт» Чаварги Ольги Юріївни
про роботу колективу закладу
у 2017-2018 навчальному році
Дошкільний навчальний заклад №29 «Дивосвіт» загального розвитку перебуває в комунальній власності, працює за 12-годинним режимом роботи та 5-денним робочим тижнем.
Дошкільний навчальний заклад №29 «Дивосвіт» введений у дію 4 листопада 1975 року. У 2001 році реорганізований у Спеціалізований навчально-виховний комплекс із поглибленим вивченням іноземної мови «Дивосвіт». У 2011 році реорганізований у Дошкільний навчальний заклад №29 «Дивосвіт».
Юридична адреса закладу: м. Ужгород, вул. Грушевського, 61-а.
Тел. 2-28-60.
Мова виховання та навчання – українська.
Установчі документи закладу:
- Статут закладу зареєстровано 17.07.2011 року, №13241050008002466;
- Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи №26 від 30.11.1994 року;
- Довідка про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА №449998, видана Головним управлінням статистики у Закарпатській області.
У закладі функціонують 11 дошкільних груп, у яких налічується 260 дітей, з них 40 дітей раннього віку.
Режим роботи закладу: з 07:00 до 19:00.
Дошкільний навчальний заклад №29 «Дивосвіт» Ужгородської міської ради Закарпатської області розташований за адресою:
м. Ужгород, вул. Грушевського, 61-а, тел. 2-28-60.
Дошкільний заклад діє згідно з:
- Конституцією України;
- Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»;
- Положенням про дошкільний навчальний заклад;
- Конвенцією ООН про права дитини;
- Концепцією громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності;
- Програмою розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»;
- методичними посібниками, рекомендованими МОН України;
- Інструктивно-методичними рекомендаціями «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році»;
- новим Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України №234 від 24.03.2016 р.
ДНЗ №29 «Дивосвіт» є дошкільним закладом загального розвитку.
№ з/п | Відомості | Показники |
1 | Мова навчання | українська |
2 | Кількість груп усього | 11 |
ясельних | 2 | |
дошкільних | 9 | |
3 | Режим роботи груп | 12 годин |
4 | Кількість вихованців | 260 |
5 | Кількість працівників усього | 53 |
педагогічного персоналу | 26 | |
технічного персоналу | 27 |
Для забезпечення успішного виконання завдань освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі №29 «Дивосвіт» функціонують:
- музичний зал;
- спортивний зал;
- кабінет практичного психолога;
- методичний кабінет;
- етнографічний музей «Душі криниця»;
- медичний кабінет.
Групи укомплектовані згідно з вимогами навчальної програми. Групові приміщення складаються з групових кімнат, які розділені на центри: ігровий, розвивальний, творчий та ін., спалень, санвузлів, роздягалень. Обладнання відповідає сучасним санітарно-гігієнічним вимогам.
Ділянка закладу поділена на 11 майданчиків. Кожна група має свій майданчик з ігровим обладнанням та пісочницями.
На території закладу є спортивний майданчик, городи. Територія дитячого садка озеленена, наявні квітники, майданчики упорядковані, їх обладнання відповідає санітарно-гігієнічним нормам і правилам безпеки життєдіяльності дітей.
Створюючи умови для оптимального розвитку дітей у дошкільному закладі, протягом навчального року колектив дошкільного закладу спільно з батьками цілеспрямовано працював над збагаченням та оновленням розвивального середовища в кожній групі.
Штатний розпис ДНЗ №29 «Дивосвіт» передбачає 69,91 штатних одиниць. З них педагогічних працівників – 31,16, технічних працівників – 38,75. Кількість фактично зайнятих посад становить 58,41. З них педагогічних працівників – 28,41, технічних працівників – 30. Кількість вакантних посад – 11,5. З них педагогічних – 2,75, технічних – 8,75. Кількість зайнятих працівників – 53. З них педагогічних – 26, технічних – 27.
Дошкільний навчальний заклад №29 «Дивосвіт» укомплектовано такими педагогічними кадрами: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 22 вихователі, 2 музичні керівники.
Освітній процес у закладі здійснюють 26 педагогів, які характеризуються так:
за освітнім рівнем:
- з вищою педагогічною освітою – 21 педагог;
- з середньою спеціальною освітою – 5 педагогів;
за рівнем педагогічної майстерності:
- педагогічне звання «вихователь-методист» – 2 педагоги;
- «старший вихователь» – 1 педагог;
- спеціаліст вищої категорії – 5 педагогів;
- спеціаліст першої категорії – 4 педагоги;
- спеціаліст другої категорії – 4 педагоги;
- спеціаліст – 8 педагогів;
- відповідають займаній посаді – 5 педагогів;
за стажем роботи:
- до 3 років – 5 педагогів;
- від 3 до 10 років – 6 педагогів;
- від 10 до 20 років – 5 педагогів;
- понад 20 років – 10 педагогів.
Робота педагогічного колективу загалом та методична робота зокрема були спрямовані на реалізацію такого проблемного питання:
«Модернізація змісту освітнього процесу на засадах компетентнісного підходу до розвитку особистості».
Методична діяльність педагогічного колективу за своїм змістом і результативністю була спрямована на реалізацію таких завдань:
1. Продовжувати створення сприятливих умов для розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності в усіх сферах життєдіяльності дошкільників.
2. Підвищувати якість освіти через активне впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на професійне зростання творчої активності педагогів і формування основ інформаційної культури у дітей дошкільного віку.
3. Продовжувати формування у дошкільників національної свідомості та патріотичних почуттів шляхом інтегрування різних форм роботи з дітьми, методів, засобів педагогічного впливу, різних видів дитячої діяльності.
4. Забезпечити дбайливе, толерантне ставлення до особистості дитини в різних життєвих ситуаціях та у процесі активної взаємодії з предметним світом.
5. Продовжувати створення умов для оптимального рухового режиму, загартування та зміцнення здоров’я дітей, використовуючи сучасні методи оздоровчо-розвивального напряму і різноманітну дитячу діяльність.
6. Продовжувати відпрацювання механізмів наступності між дошкільною, шкільною ланками освіти та батьківською громадськістю щодо розвитку, виховання і навчання дітей.
7. Спрямувати роботу на розвиток у дітей уміння бережно ставитися до навколишнього середовища, використовувати практично-дослідницьку діяльність. Заохочувати вихованців до участі у руховій діяльності, активно залучати до фізкультурно-оздоровчих заходів, розвивати вміння гратися в колективі, виховувати основи здорового способу життя.
З метою реалізації проблемного питання та вищевказаних завдань педагоги ДНЗ №29 «Дивосвіт» вивчали теоретичні джерела зі згаданого питання, впроваджували інтегративний підхід до організації освітнього процесу, освітні проекти, принципи гуманізації, науковості, доступності, систематичності, послідовності, свідомості, активності, диференціації, інтеграції, індивідуалізації, розвивального навчання, творчого розвитку дитини; використовували активні та продуктивні методи і прийоми, а саме: пізнавальні завдання, проблемні питання та ситуації, диференційовані завдання і вправи, ІКТ.
У 2017-2018 н.р. діяли два методичні об’єднання, а саме:
- вихователів молодших груп (керівник – вихователь Куштан Я.В.);
- вихователів середніх і старших груп (керівник – вихователь Шмідт Й.А).
Методичні об’єднання вихователів працювали над таким проблемним питанням:
«Упровадження інноваційних технологій у практику роботи дошкільного навчального закладу».
Методичні об’єднання працювали згідно з річними планами роботи. На засіданнях методичних об’єднань розглядалися актуальні питання навчання та виховання теоретичного характеру, питання з обміну досвідом освітньої роботи в дошкільних групах відповідно до вимог Базового компонента і програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».
Організовано практичні перегляди навчальних і виховних заходів:
- заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування у старшій групі №2 «Незабудка» «Скоро ми підем до школи», вихователь – Мелеганич Н.Є.;
- заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування у другій молодшій групі №1 «Ластівка», театр на фартушку «Казка «Колобок» на новий лад», вихователь – Реплюк О.О.
У навчальному закладі працювала творча група педагогів (керівник – вихователь Чирак С.М.) над таким проблемним питанням:
«Виховання основ духовно-морального спрямування у дітей дошкільного віку за педагогічною спадщиною В.О.Сухомлинського».
На засіданнях творчої групи розглянуто такі питання:
- Розробка освітнього проекту «Впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського в практику роботи з дітьми».
- Складання списку творів В.О.Сухомлинського з реалізації соціально-морального розвитку дітей.
- Консультування молодих спеціалістів щодо впровадження духовно-моральних ідей В.О.Сухомлинського в роботу з дітьми та батьками.
- Консультація для батьків «Виховання дітей любов’ю».
- Узагальнення матеріалів «Впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського в практику роботи з дітьми».
Попередньо перед засіданнями педагогічних рад було проведено такі колективні перегляди освітнього процесу:
- заняття з сенсорного розвитку (в рамках проекту) у першій молодшій групі №2 «Едельвейс», вихователь – Шмідт Й.А.;
- розвиток мовлення за твором В.О.Сухомлинського «Для чого півневі гребінець» у другій молодшій групі №2 «Дзвіночок» (театралізація), вихователь – Швець С.В.;
- ознайомлення з природою «Експериментально-дослідницька діяльність дітей» (у рамках проекту) у середній групі №3 «Ромашка», вихователь – Чирак С.М.
Усі відкриті заходи відбулися на високому методичному рівні, відповідно до сучасних вимог і методичних рекомендацій щодо організації життєдіяльності дітей у контексті чинної програми. Педагоги показали високий рівень теоретичних знань, професійної майстерності, творчості, систематичну і цілеспрямовану роботу з вихованцями та хороший рівень знань і вихованості дітей.
Педагоги навчального закладу постійно підвищують фаховий рівень і педагогічну майстерність шляхом самоосвіти, на курсах підвищення кваліфікації, відвідують методичні об’єднання, семінари, колективні перегляди занять, беруть участь у засіданнях педагогічної ради, відвідують консультації, які надає вихователь-методист Тулай О.Ю.
З метою підвищення фахової майстерності педагоги шляхом самоосвіти опрацювали такі питання:
- «Ознайомлення з нормативно-правовими документами, державними стандартами в системі дошкільної освіти»;
- «Обговорення новинок науково-методичної літератури, періодичних видань»;
- «Взаємовідвідування занять між колегами»;
- «Як презентувати творчі надбання»;
- «Пізнавальні прогулянки»;
- «Дні здоров’я в дошкільному закладі»;
- «Традиційне ліплення з нетрадиційних матеріалів»;
- «Гра як джерело розвитку дошкільників».
Згідно з перспективним планом щодо проходження курсів на 2017-2018 н.р. курси підвищення кваліфікації пройшли такі педагоги: Пахомова В.В., Тулай О.Ю., Шмідт Й.А.
Атестацію пройшли такі педагоги:
Пахомова В.В. – відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»;
Реплюк О.О. – присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
Чаварга О.Ю. – відповідає раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «вихователь-методист»;
Чирак С.М. – відповідає раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «вихователь-методист»;
Шмідт Й.А. – відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії».
Вихователями напрацьовано та систематизовано такі освітні проекти:
- «Морально-етичне виховання дошкільників через педагогічну спадщину В.О.Сухомлинського як основного критерію розвитку громадянського виховання» (вихователь Мельник Ганна Василівна);
- «Прогулянка та її вплив на розвиток особистості дошкільника» (вихователь Пахомова Валентина Володимирівна);
- «Про що шепочуть квіти» (вихователь Реплюк Оксана Олексіївна);
- «Розвиток пізнавальних інтересів дошкільників через дослідно-експериментальну роботу» (вихователь Чирак Стефанія Михайлівна);
- «Сутність сенсорного розвитку сучасної дитини раннього віку» (вихователь Шмідт Йолана Адальбертівна).
У навчальному закладі проводиться робота з упровадження творчих напрацювань педагогів нашого закладу в практику роботи з дітьми, а саме:
- «Впровадження ідей Софії Русової в практику роботи з дошкільниками через інноваційну освітню технологію – проектування» (завідувач ДНЗ №29 «Дивосвіт» Чаварга Ольга Юріївна);
- «Сучасні підходи до організації освітнього процесу в дошкільному закладі. Формування логіко-математичної компетентності дошкільників» (вихователь-методист Тулай Олена Юріївна);
- «Розвиток дрібної моторики дитини за методикою Марії Монтессорі» (вихователь Бойків Руслана Василівна);
- «Роль казкотерапії у становленні та розвитку особистості дитини» (вихователі: Глуханич Діана Юріївна, Тулай Олеся Романівна);
- «Формування та розвиток творчих здібностей дітей засобами нетрадиційних технік зображувальної діяльності» (вихователі: Мелеганич Наталія Єгорівна, Яновчик Олена Василівна);
- «Морально-етичне виховання дошкільників через педагогічну спадщину В.О.Сухомлинського як основного критерію розвитку громадянського виховання» (вихователь Мельник Ганна Василівна);
- «Розвиток пізнавальних інтересів дошкільників через дослідно-експериментальну роботу. Трудове виховання як ранній прояв соціалізації дошкільника» (вихователь Чирак Стефанія Михайлівна);
- «Формування економічної досвідченості дошкільників» (вихователь Шмідт Йолана Адальбертівна).
У 2017-2018 н.р. було проведено такі семінари-практикуми:
- «Проектна діяльність у дошкільному навчальному закладі»;
- «Використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського в умовах модернізації дошкільної освіти в рамках змісту Базового компонента дошкільної освіти».
Організовано і проведено такі виховні заходи:
тематичні тижні:
- безпеки дорожнього руху – вересень 2017 р.;
- рідного міста – жовтень 2017 р.;
- прав дитини – грудень 2017 р.;
- рідної мови – лютий 2018 р.;
- творчості Т.Г.Шевченка – березень 2018 р.;
- безпеки життєдіяльності дітей – квітень 2018 р.;
святкові ранки:
- День знань;
- Золота осінь;
- Покрова;
- Різдво;
- Веснянки;
- Великдень;
- День Матері;
- Випуск у школу;
- День захисту дітей.
Щорічно проводиться моніторинг рівня компетентності дітей відповідно до Базового компонента дошкільної освіти і Програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» та узагальнюються результати. Моніторинг рівня компетентності дітей у 2017-2018 н.р. показав, що із 202 дошкільників, які підлягали моніторингу:
- високий рівень компетентності мають 54 дошкільники (27%);
- середній рівень компетентності мають 127 дошкільників (63%);
- початковий рівень компетентності мають 15 дошкільників (7%).
Зробивши аналіз рівня компетентності дітей, доходимо висновку, що робота вихователів проводилася на достатньому рівні. Результат свідчить про те, що діти-випускники мають загальнонавчальні знання, уміння та навички, вміють узагальнювати, аналізувати, порівнювати. Вони мають достатній рівень соціального розвитку, дотримуються етичних форм спілкування з однолітками і дорослими, володіють формами висловлювання, вміють вести діалог, спільно діяти в дитячому колективі. Педагоги ДНЗ №29 «Дивосвіт» особливу увагу приділяли індивідуальній роботі, що сприяла подальшому розвитку дітей та адаптації до шкільного навчання.
Першочерговим завданням колективу дошкільного навчального закладу №29 «Дивосвіт» є розвиток, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дошкільників. Фізкультурно-оздоровча робота в закладі проводилася на достатньому рівні. Систему фізкультурних занять доповнюють рухливі ігри, фізкультхвилинки, спортивні розваги, свята тощо. У кожній віковій групі двічі на місяць проводилися фізкультурні дозвілля на різноманітну тематику. Чільне місце в забезпеченні достатньої рухової активності малюків посіли прогулянки. Фізичні навантаження на свіжому повітрі дають хороший загартовувальний ефект. Висока якість дошкільної освіти свідчить про раціональну організацію життєдіяльності дітей, чергування освітніх заходів з іншими видами розвивальної діяльності.
Медичне обслуговування дітей закладу здійснює сестра медична Микитич Н.С., керуючись у своїй роботі законодавчими та нормативно-правовими актами з організації медичного обслуговування дітей у ДНЗ. Медичне обслуговування в ДНЗ №29 «Дивосвіт» передбачає надання дітям допомоги у збереженні здоров’я та профілактиці захворювань. Відповідно до графіка медсестра проводить щеплення та антропометричні виміри дітей, веде облік відвідування і захворюваності вихованців.
Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Організацію харчування здійснюють завідувач, дієтсестра, комірник. Діти одержують чотириразове харчування. Дієтсестра складає меню-розкладку з урахуванням єдиного примірного меню. З боку завідувача та медичного працівника здійснюється систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування.
Готуючи страви, кухарі дотримуються технології приготування їжі, нормативного об’єму страв, стежать за тим, щоб продукти харчування і продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до нормативних вимог. Режим харчування здійснюється відповідно до режиму кожної вікової групи. Норми харчування з основних продуктів виконано на належному рівні.
У ДНЗ №29 «Дивосвіт» вихователі всіх вікових груп проводять роботу з батьками відповідно до умов життя, складу сім’ї, психологічного клімату. Практикуються тематичні консультації, бесіди, батьківські збори, дні «відкритих дверей». Співпрацюючи з батьками, вихователі залучали їх до участі в загальних, групових батьківських зборах, бесідах, святах, проведенні Днів здоров’я. Особливу увагу приділяли груповим та індивідуальним формам роботи з батьками. Результатом такої діяльності стало зростання авторитету батьків серед дітей, авторитету педагогів серед батьків, встановлення міцних емоційно позитивних доброзичливих стосунків із родинами. Велась активна робота батьківського комітету щодо зміцнення матеріально-технічної, культурно-спортивної та оздоровчої баз закладу.
Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бесіди, консультації. Розроблено заходи, спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, а також роз’яснювальні роботи серед батьків щодо ізоляції хворих дітей від дитячого колективу для швидкого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей удома та в умовах дитячого садка.
Зміцнення матеріально-технічного забезпечення відбувалося за бюджетні та позабюджетні кошти. Так, протягом усього навчального року за позабюджетні кошти поповнено у кожній групі настільні ігри, атрибути для сюжетно-рольових ігор, іграшки відповідно до віку дітей, посібники, канцелярські товари.
На 2018 р. для придбання предметів, матеріалів, меблів, м’якого інвентарю та господарського приладдя (крім мийних засобів та канцелярських товарів) виділено – 74 690 грн., для придбання медикаментів та дезінфекційних засобів – 5 340 грн.
На 2017 р. на зарплату виділено 2 775 143 грн.;
нарахування на зарплату – 623 488 грн. (разом – 3 398 631 грн.);
енергоносії:
вода – 49 044 грн.;
електроенергія – 183 227 грн.;
газ – 361 911 грн.
Екологічний податок – 3 271 грн.
Послуги – 149 605 грн. (Разом – 747 058 грн.)
На харчування дітей виділено 377 500 грн.
У грудні 2017 р. – січні 2018 р. проведено капітальний ремонт харчоблоку, на що витрачено 600 000 грн. бюджетних коштів. Проведено реконструкцію спортзалу для облаштування сенсорної кімнати на суму 180 000 грн. бюджетних коштів. Обладнання для сенсорної кімнати придбано за сприяння громадської організації «Карпатське Агентство Прав Людини “Вестед”» за міжнародним проектом «Відкритий сенсорний простір для дітей Ужгорода», на що Урядом Словацької Республіки виділено 5 000 євро.
Проведено капітальний ремонт санвузлів у групах «Сонечко» і «Незабудка» на суму 25 000 грн., здійснено поточний ремонт водопроводу у групах «Сонечко», «Конвалія», «Ромашка», «Незабудка», «Веселка», «Калинонька», «Дзвіночок».
Придбано килими для музичного та спортивного залів і сенсорної кімнати на суму 20 000 грн.
Закуплено фарбу для поточного ремонту приміщень закладу та обладнання на ігрових майданчиках – 9 000 грн. На капітальний ремонт басейну-хлюпальниці виділено 9 918 грн.
Заклад забезпечено мийними засобами та засобами особистої гігієни, на що використано 40 446 грн.
Придбано спецодяг для техперсоналу на суму 4 000 грн. і стелажі для харчоблоку – 6 000 грн. Отримано 30 дитячих стільчиків на суму 6 084 грн. та дитячі шафи – 12 642 грн.
Таким чином, рік життєдіяльності закладу поглинув понад 5,5 млн. грн. (5 582 279 грн.).
Працівники закладу вдячні батьківському колективу за підтримку, розуміння та допомогу, яку вони надають закладові для створення оптимальних умов щодо організації життєдіяльності дітей.
Утримання та облаштування будівель і території закладу відповідає санітарним нормам утримання дошкільних закладів. Технічний стан будівель задовільний. Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена. Потребує капітального ремонту огорожа закладу (400 м), доріжки, групові кухні.
Належну увагу адміністрація закладу приділяє виконанню Закону України «Про охорону праці». Між адміністрацією та профспілковим комітетом укладено колективну угоду з охорони праці. Аналіз її виконання заслуховується на профспілкових зборах та зборах трудового колективу. Ознайомлення працівників дошкільного закладу з директивними документами щодо охорони праці мають системний характер. Адміністрація, педагогічний колектив проводять роботу щодо створення безпечних умов життєдіяльності та профілактики травматизму учасників освітнього процесу. У плані роботи за минулий навчальний рік (як і в попередніх) планувалася робота зі створення безпечних умов праці та запобігання дитячому травматизму. Усі питання розглядалися на нарадах при завідувачу.
Підбиваючи підсумки роботи колективу ДНЗ №29 «Дивосвіт» за 2017-2018 навчальний рік, треба зазначити, що поставлені завдання загалом виконано.
Виходячи з аналізу роботи закладу у 2017-2018 навчальному році, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив визначає основні завдання на новий навчальний рік.
У 2018-2019 навчальному році зосередити увагу на продовженні роботи з вирішення науково-методичної проблеми дошкільного навчального закладу:
«Модернізація змісту освітнього процесу на засадах компетентнісного підходу до розвитку особистості».
Для цього необхідно виконати такі завдання:
1. Продовжувати створення сприятливих умов для розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності в усіх сферах життєдіяльності дошкільників.
2. Підвищувати якість освіти через активне впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на професійне зростання творчої активності педагогів і формування основ інформаційної культури у дітей дошкільного віку.
3. Продовжувати формування у дошкільників національної свідомості та патріотичних почуттів шляхом інтегрування різних форм роботи з дітьми, методів, засобів педагогічного впливу, різних видів дитячої діяльності.
4. Забезпечити дбайливе, толерантне ставлення до особистості дитини в різних життєвих ситуаціях та у процесі активної взаємодії з предметним світом.
5. Продовжувати створення умов для оптимального рухового режиму, загартування та зміцнення здоров’я дітей, використовуючи сучасні методи оздоровчо-розвивального напряму і різноманітну дитячу діяльність.
6. Продовжувати відпрацювання механізмів наступності між дошкільною, шкільною ланками освіти та батьківською громадськістю щодо розвитку, виховання і навчання дітей.
7. Спрямувати роботу на розвиток у дітей уміння бережно ставитися до навколишнього середовища, використовувати практично-дослідницьку діяльність. Заохочувати вихованців до участі у руховій діяльності, активно залучати до фізкультурно-оздоровчих заходів, розвивати вміння гратися в колективі, виховувати основи здорового способу життя.
12.07.2018 р.