Академічна доброчесність
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів і правил, якими повинні керуватися учасники освітнього процесу з метою забезпечення довіри до результатів навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти. Це невід’ємна складова забезпечення якості педагогічної діяльності та якості освіти.
Педагоги повинні дотримуватися таких фундаментальних етичних правил і цінностей доброчесності:
- чесність: уникнення шахрайства, обману, списування, привласнення чужої роботи;
- повага: поважне ставлення до різних точок зору, визнання авторства;
- відповідальність: розуміння наслідків як власних, так і колективних дій;
- справедливість: неупереджені рішення, відсутність дискримінації;
- прозорість: посилання на перевірену інформацію, доступність представлених результатів дослідження;
- сміливість: здатність своїми діями відстоювати цінності академічної доброчесності;
- довіра: впевненість у собі та у чесності й добропорядності всіх учасників освітнього процесу.
Характерними ознаками академічної доброчесності є:
- етичні норми академічного середовища;
- кодекс честі закладу освіти;
- високий рівень внутрішньої культури та свідомості;
- антикорупційні заходи;
- боротьба з плагіатом.
Доброчесність вкорінюється в освітній спільноті, коли стандарти цієї спільноти відповідають фундаментальним цінностям і підтримуються політикою та практикою закладу. Коли колектив ЗДО пронизаний доброчесністю, вони сприяють створенню вищої громадської культури суспільства загалом.
Оскільки діяльність ЗДО нечасто супроводжується включенням педагогів у процеси наукових досліджень, інноваційну діяльність із науковим супроводом, необхідно акцентувати увагу педагогічного колективу на етичних нормах і пропагувати їх.